Nu är det KRIG!

Kryp, flygfän, fan och hans moster! Det är sommar det. Min lägenhet håller på att bli invaderad av tvestjärtar. Jag och Anna dödade ett 15 tal igår. Dem kommer in från balkongen. Efter att ha analyserat det pågående angreppet är strategin för kriget är klarlagd. Kastade mig in i bilen efter jobbet. Jag körde i ilfart, köpte myr medel och något tvestjärt medel. Trupperna är nu utplacerade, farlederna är minerade, kustartilleriet har högsta beredskap och pansarvärnstrupperna är redo mot dem äckligt hårda krypen.

Nedanför balkongen är marken ned dränkt med myr och tvestjärtgift. En minering är lagd vid tröskeln till balkongdörren. Synd att det regnar för annars hade jag kunnat utöka mineringen till andra delar. Nu får vi se vad detta får för effekt. Jag ska sätta in Armens jägarbataljon för underättelse och vissa punktinsatser om så är nödvändigt.

Morgongrisar!?

*MORR* kom inte grisar igår heller. Satt fram till 03:00. Nu är jag övertygad detta är en grupp som passerar vår mark tidigt på morgonen i jakten på skogens godis. Fan- vad jag är trött. Vaknade 09:15. Aja- det är bra för då kanske jag somnar tidigt ikväll. Jag får se till att komma iväg och lyfta lite. Det blir nog en tur på motionscykel med.

Fick lite tankar sorterade igår. En sak vet jag och det är att det kan vara ganska jobbigt att tycka om någon. Fördelarna uppväger givetvis nackdelarna och det är en jätteskön känsla. Att få och ge kärlek och omtanke är viktigt för mig. Men saknads känslor är inge roliga och det blir så tydligt när man bor själv. Nåja- gilla läget eller vad säger man? Jag är en gladare person nu än jag har varit dem senaste två åren och det gör gott. Snart börjar en av dem bra veckorna :o)

En annan grej gjorde mig ledsen igår.
Jag missbedömde en person under midsommarfesten. Killen verkade vara så trevlig o reko men han visade sig vara en potentiell våldtäktsman. Har dåligt samvete för att jag inte lyssnade mer på Fredrik. Jag ville tro att det blivit en missuppfattning. Trodde det bara var något han fick för sig men Fredrik sa aldrig att han såg själva händelsen. En person kladdade lite väl mycket på en sovande tjej. Nåja, skönt att han såg det men så här i efterhand var inte Fredrik den personen som skulle gått från festen.

Nu gick båda två men ändå...

Tredje gången gilt

Midsommar blev en blöt historia. Jag har mått dåligt idag med kemisk och fysisk ångest igen. Suck- varje dagen efter mår jag så här konstigt. Skönt att inte vakna ensam iallafall. Anna hade med sig lilla Elin. Otroligt söt liten parvel och full av liv. Hon väckte oss vid 08:30 o sen var det bra fart på henne.

Jag ska försöka mig på att ta en gris igen. Nu blir det tredje gången och förhoppningsvis är det lugnt och tyst i skogen. Förra gången var ju lite speciell.

Jag har ingen motivation alls att skriva. Känner mig snurrig och förvirrad. Får se om jag får ordning på tankarna när jag sitter i skogen. Känner mig ledsen fast jag vet inte på vad. Alkohol är en mysko drog.

Ingen gris

Det blev ingen gris inatt heller. Jag satt mellan 22:00 och 03:20 utan resultat. Det var inte så konstigt. En trafikolycka hade inträffat någon kilometer från där jag jagar. När jag satt i godan ro så hörs sirener i säkert en kvart. Utan förvarning dundrar en ambulanshelikopter på låg höjd över skogen. Varje gris måste ha fått skrämselhicka. Ytterliggare en kvart senare kommer en till helikopter. Men jag gav inte upp utan tjurade ihop och satt. 01:40 smäller det till i skogen. Något stort trampar på en gren och skrämmer iväg en hel flock med fladdermöss rakt mot kojan. Jag blev riktigt skakis. Fladdermössen hade inte en aning om att jag var där. 02:00 och jag är på gång att ta ryggsäcken och bege mig hemåt. Plötsligt blir grannhunden 300 meter bort som tokig. Jag blir helt övertygad om att det är grisar på väg för det har hänt flera gånger att han förvarnat. Stannar kvar till 03:20.

Less och lite tjurig beger jag mig hemåt. Det enda jag fått se denna kväll är helikoptrar, fladdermöss och en harpalt. När jag kommer hem kastar jag av mig kläderna och går in i duschen för att tvätta bort allt myggmedel. Somnar som en stock.

Steg upp, rakade skallen och sen raka vägen till min sköna som jag tog en kaffe med.
Idag har jag lagt midsommarköttet i marinad. Det blir givetvis vildsvinkarré och filé. Det gick nästan en liter olja. Men, men, hoppas köttet går åt. Det borde vara ca 1.5 kilo. Får hoppas marinaden funkar bra. Det blev ett litet experiment. Ska käka sillunch hos ankan vid 12. Jag kommer hålla mig till folköl den tiden annars kommer man ju att däcka på kvällen.

För en gångs skull ska jag nu ladda upp en bild från gårdagens jakt:

image2

Trevlig midsommar!

Nytt försök att skjuta spädgris

Jahapp, då gör jag ett nytt försök inatt. Jag är trött som fan redan så det blir en jobbig kväll/natt. Får ta med rejält med kaffe och något att tugga på. Grisarna har varit på åteln två dagar i rad nu. Spåren tyder på att en sugga med kultingar varit där iallafall en av dagarna. Det är en riktigt saftig morsa dem små godingarna har. Spåren var nästan som min hand. Det kan nog vara en galt också men jag tvivlar. Jag hoppas det visar sig inatt.

Fint väder är det ute men till midsommar ska det bli kasst som vanligt. Man får se till att njuta av bra väder på midsommaraftons dag för på sena eftermiddagen blir det regn. SUCK- så jävla tråkigt. Aja, det får bli innefest istället. Kul att grilla i regnet....

Nu är jag riktigt sugen på att släppa iväg en 11,7grams 30-06 i 870m/s mot sitt mål. Det var ett tag sen jag sköt något. Det vattnas i munnen när jag tänker på spädgrisen.

Hmm, nu känner jag mig dum för när jag skriver detta säger nyheterna att två polismän skjutits i Nyköping. Jag håller tummarna för att dem ska klarar sig. Jag uppriktigt lider med er och eventuella familjemedlemmar- kämpa på... :o(

20:26: Tyvärr blev det så illa att en polis avled. Detta är tragiskt. Det är svårt och hårt att föreställa mig vad närstående genomgår just nu.
RIP-Jag tackar dig för att du värnat svensk demokrati samt för att du skyddat och hjälpt många människor- RIP.

Jag hoppas övriga samhället gör det med.

Trött och tråkigt

Kom hem från jobbet och var totalt slut. Det var en del att göra samtidigt som jag hade min nye chef på rundgång och introduktion i fabriken. Inatt sov jag lite och illa. Vaknade flera gånger mitt i natten. Konstigt, jag som mådde så gott. Jag får nog sluta dricka kaffe på kvällen. Jag tog en timmes lur när jag kom hem.

BRF möte idag. För en gångs skull var det lugnt och tryggt. Rollsökningsfasen verkar vara över och dem flesta har lite koll på var man har varann. Den nye kassören har kommit in bra i sin roll. Vi ska ta in en brandkonsult som ser över vårt brandskydd. Detta har jag med reagerat över eftersom vi saknar skyltar för utgångar och utrymningsvägar. Kostnaden skulle troligen bli runt 8000-12000:- med konsult, skyltar och en brandsläckare i anslutning till tvättstugorna.

Jag behöver semester. Jag är så less på jobb och har så dålig motivation. Vem vet, jag kanske borde söka något annat snart. Har varit inom samma företag sju år nu och det känns verkligen. Jag skulle vilja gå på enorma jaktmarker med en viltstam av hela sveriges vilt och jaga allt jag vill. Det hade varit semester. Total avkoppling från allt annat än det man håller på med. Bara njuta av vacker natur, ljud och djur. Nåja, det får vara en dröm det med :o).

En till kajaktur i fint väder med Anna hade inte varit fel det heller.

Vi kom tillbaka levande

Lördagen blev så bra som jag trodde. Vädret vid Utö var strålande. Det var kanske lite för mycket blåst men annars var det lysande. Vi tog första båten och hittade ganska omgående kajakuthyraren. Hmm, fick se en en skylt med vad det kostar om man förstör kajaken och annat. Ehhh, 26000 för ett hål...

Vi fick lite småtips och dem lugnande orden att han bara visste om en person som lyckats välta en K2. Det var någon lirare som stod upp och fiskade medan hans flickvän paddlade. I samma veva kom det en båt och dem välte. Såna extrem grejer gör man ju bara om man är lite korkad. Efter pratet med uthyraren blev det ändrade planer om riktningen. Det blev att paddla mot norr eftersom det skulle vara mer privat och ha fina vikar i lä. På kartan såg det ut att finnas en hel del intressanta ställen.

Vi paddlade iväg till en ögrupp 5 km norr om Utö. Vi körde ett "pitstop" med lite kaffe och sen hittade vi ett bra ställe. Det blev lite letande eftersom 2 segelbåtar hade tagit dem vikarna vi tänkte gå in i. Till slut hittade vi ett lugnt ställe i lä. Det var bara av med dem blöta kläderna, lägga sig ned på en klippa och sola. Solen tog riktigt bra. Det är verkligen något speciellt med solen i skärgården.  Anna hade solglasögon på sig och såg ut som en söt tvättbjörn när dagen var slut. Hon hade fina vita ringar runt ögonen.

Jag lyckades döda en myra och någon äcklig stekel med min elektriska insektsdödare. Men, när jag satt där och gosade lite med Anna så vad fan händer !? Jo, en riktigt stor och äcklig skalbagge (timmerman) landar på min bara kropp, *flax*- *skak*- *spring*! Varför landar insekterna alltid på mig!? Nyckelpigan som landade på mig en stund före detta klarar jag av men inte ett sånt här odjur. Nåja, slapp få något bett iallafall. Timmermän kan bitas så in i helvete. På hemvägen hade vi medvind och jag satt som på ditvägen, längst bak. Jag styrde när det nu gick. Det var höga vågor så rodret lyftes upp ur vattnet. Nackdelen med att sitta längst bak var att jag fick allt vatten dit. Dels när Anna skulle ta kraftiga paddeldrag och när vågorna sköljde in. Jag blev ganska så blöt och det är ju något att komma ihåg till nästa gång. Jag fick en fin träningsvärk av denna lilla paddling. Jag har använt muskler jag inte trodde fanns :o)

Det är bara att be till vädergudarna om bra väder på helgen vecka 26. Då ska vi paddla lite längre och tälta. Vi har sett några intressanta öar som verkar vara lite spännande.

Söndagen har varit lugn o skön. När det är regn och rusk är det perfekt att slöa.

Lugn kväll

Jahapp, så var det fredag igen. Bäst att kolla ryggen nu för det gillas inte att man sitter och bloggar på jobbet :o)

Ser ut som det kommer bli en lugn kväll med gott sällskap.

Har börjat fundera lite på vad man ska ta med till kajakpaddlingen imorgon. Jag pratade med min bror och metrologen lovade fint väder och sol men en hel del blåst. Temperaturen skulle troligen hålla sig mellan 18-20. Tjocktröja och rejäla byxor kan nog vara bra. Får packa det mesta i plastpåsar om vi nu skulle välta med kajaken eller någe. Det skulle vara svårt att välta med en K2 men jag har lyckats med klantiga saker förr. Det har Anna med.

Pratade med en arbetskamrat och fick lite tips på var vi ska paddla. Vi ska i sydlig riktning till några små öar på väst sidan av utö. Blåser det för mycket så kan man paddla runt ön. Enligt min bror skulle det blåsa från land och då blir det nog att paddla till öst sidan. Detta kan bli riktigt sköj .

Nåja, tillbaka till jobbet :o)

Ingen gris blev det

Skriver en dag för sent men skitsamma. Det blev tyvärr ingen kulting. Det kom bara större grisar. Jag hade sällskap av bambi och en massa mygg. Usch- mygg i denna mängd redan!? Det kommer bli en helvetssommar på insektsfronten. Getingarna har också börjat trakassera mig. På midsommar kommer jag gå beväpnad med en elektrisk insektsdödare.

Lite gråmulet väder idag. Det skulle nog behöva komma lite regn nu. Dels i befuktningssyfte och för att alla pollen ska regna bort. Jag har en grym allergi nu och har börjat medicinera med det mesta jag kan få tag i.

Tele2 comviq är ena sega jävlar. Dem släpper inte mig som kund. Jag skulle blivit flyttad till telia för en vecka sen men dem förhalar det enlig telia. Nu börjar jag bli riktigt sne. Imorgon ska jag åka in till onoff och kräva att dem fixar detta pronto!

Anna veckan har startat bra. Ska ringa och boka en kanot på Utö. Nog bäst att boka så man inte står där som ett fån om alla kanoter är uthyrda.

Ikväll ska jag skjuta grisen!

Var på grisåteln och fyllde på mat idag. Jäklar vad dem har ätit. Ikväll är det dax. Då får jag hoppas jag kan nypa en kulting och uppfylla några vänners önskan om helgrillad vildsvinskulting.

Känns inte upplyftande att städa. Var tvungen ta en paus och skriva lite. Seg i huvudet har jag varit idag pga en sen grillkväll hos Ankans morsa. Var hemma först kl 01. Givetvis kom det fram en whiskeyflaska efter grillningen och det kan ju bara sluta med huvudvärk. Men ack- vad denna lömska dryck är god fast man behöver inte mycket innan skallebanken är ett faktum dagen efter. Kaffe och whiskey är ju inte precis det man behåller vätska av.

Vi planerade midsommar. Det blir på samma ställe som grillningen igår. Det kommer mellan 15-20 pers. Får verkligen hoppas på bra väder för då blir det kanon att sitta ute vid en pool. Det är bra att det kommer lite ungar med. Då blir det lite lugnare på alkoholfronten för alla och det känns ganska skönt.

Nu är det snart "Anna vecka". Håller på att kolla upp lite sysselsättning till nästa helg. Vi pratade lite om att paddla kanot. Låter som en bra ide. Har tittat på Utö och det gick även att hyra kanoter där. Kom igen nu vädret! Skulle ju vara helt lysande om man fick bra väder även nästa helg :o)

Lugn afterwork blev som det brukar

Så här dagen efter reflekterar jag över varför våra "lugna" afterworköl alltid slutar i en krogrunda? Jag får nog kalla afterworken för förfest i fortsättningen. En afterwork är väl 1- 2 öl och sen går man hem eller? För vissa var det så. Dem som hade familj och barn gick tidigt medan vi som inte hade det, eller någon att komma hem till stannade. Hade varit skönt att komma hem till någon. Och där har jag svaret. Vi eller jag vill inte komma hem till en tom lägenhet utan känner hellre gemenskap ute. Jahapp, så var det med det. Ibland är det nog skönt att ha den tomma lägenheten med när man vill vara ifred.

Vi träffade på en föredetta kollega igår. Hon blev uppsagd i samband med att hon var gravid. Nu hade hon fött och allt var så bra som det kunde bli. Hon gjorde mycket "reklam" för sin kompis och jag blev utsatt för en intensiv raggningskampanj. Hon la av med sina försök när jag nämnde att jag var upptagen. Skönt att hon respekterade det. Jag skickade iväg henne till Erik, undrar om dem funkade???Måste ringa honom och följa upp hur det gick :o)

Det ser återigen ut att bli en strålande dag. Jag ska åka ut till min "privata" strand och steka mig lite. Varmt som fan redan och jag är inte hungrig. Det blir att tvinga i sig en frukost bestående av banan, äpple, mjölk 2 ägg och omega 3. Kaffe ska jag givetvis ha annars kommer jag inte att vakna till.

Usch, lyan ser ju ut som en knarkarkvart. Jag får se till att städa imorgon. I detta väder städar jag inte. Snart är det måndag och då kommer äntligen Anna. :o)

17:01 Jag lyckades nog bränna mig. ACK-ACK-ACK så klantigt. Nu kommer det bli svårt att sova. Det blir en lite grillning hos Ankans morsa. Jag tänker ta bilen dit men jag kan garantera att den blir kvar där. Blir nog ett glas eller två. Får hämta den imorgon. :o)

Plockmatch blev det

Som jag skrev i föregående inlägg blev detta ingen svår match. Moder Svea kommer vinna komfortabelt. Just nu när jag skrev blev det 5-0 på det mest märkliga sätt jag sett. Islänningarna tror att domaren blåst men icke har han det. Allbäck jonglerar upp bollen och krutar in den, snacka om snöpligt för dem stackars Islänningarna :o) Idag tog solen riktigt bra.

Ett antal wiskey blev det med en kollega igår. Idag var man lite tung i skallen. Inte så konstigt när jag ser att halva litersflaskan med Tullamore Dew har gått åt.

Jag kommer bli rejält brun med detta väder och det ska fortsätta hela veckan och helgen. KANON- sommaren är här. Hästvattuman är jätteglad. Hästvattuman vill bada och sola! Nu är det dags att raka skalle, ansikte samt andra ställen :o).

En ledig dag igen

Dagen före nationaldagen och det känns som en fredag. Har inget planerat så jag antar det blir en hemmakväll. Det enda jag vet är att jag hänga en flagga på balkongräcket. Jag får fotbollsminnen när jag tänker på det. När Sverige spelar EM eller VM pryder fanan alltid balkongen. Det är ju SWE- Island imorgon. Det blir en plockmatch och vi vinner med 4-0. Tyvärr verkar det krävas en enorm polisinsats på denna nationaldag. Södertäljepolisen laddar upp med inte mindre än 6 kravallbussar. Förmodligen går dem in mot Stockholm eller också räknar dem med oroligheter i denna tok stad med.

Jag köpte en ny mobil igår. Väldigt fin måste jag säga och över förväntan. Det blev en sonyericsson k810i och detta grävde ett hål i plånboken, med tanke på att vår griskryssning kostade en del. Men va fan, jag köper inte någon skitmobil när jag väl handlar en ny. JAG VET- det finns en liten pryl galning i mig som hoppar fram ibland. Nu är det bara att vänta på att numret porteras från tele 2. Telia har haft jättestrul enligt butiken jag köpte telefonen i.

Jag och Anna lyckades missa varann idag. Klantigt måste jag säga men varken jag eller hon tänkte på vad jag skrev för tid i ett sms. Vet det fan var jag fick den tiden ifrån för vi brukar inte träffas då. Men hon såg det inte heller utan det blev hon varse om när jag inte dök upp på den vanliga tiden :o). Fan, hade varit jäkligt mysigt men vi får ta det på Torsdag istället så länge inget blir ändrat med mitt arbete.

Brolöp och fotboll

Såja, nu var det avklarat. Det blev på den fullt acceptabla tiden 36:10min. Jag vann vår interna kamp med 4 minuter mot Johan. Han gled in på 40:29 och Daniel på 42:06. Jag hade nog kunnat kapa en minut på tiden om jag testat banan innan. Men, men, nästa år ska det bli bättre. Kvällen avslutades med fotboll hos mig. Vi skulle varit hos Ankan men han hade inte kanal 9. Det blev en trevlig kväll med bra och trevliga människor. "My No 1 girl" var kronan på verket.

Fotbollen var då den största skandalen i nordisk fotbolls historia. Helt rätt att Swe tilldöms seger med 0-3. Allt annat hade varit en katastrof för fotbollen. Ena "expert" kommentatorn måste fått något hjärsläpp eller någe!? Hur fan kan man tycka att matchen skulle fortsätta? Han måste jobbat på Parken och med dansk fotboll för länge. Efter detta tilltag hoppas jag på knallhårda böter för danskarna samt att dem får spela för tomma läktare. Säkerheten var ju ett skämt. Vakterna satt på marken och sov? Dem gjorde ju ingenting och när dem väl får tag i första bråkstaken behandlar dem han milt. Nä, en armbåge i nacken eller ett batongslag över benen hade varit det rätta. Då hade nästa idiot som kom in kanske tänkt sig för innan han utsätter sig för omild behandling. Då blir det tydligt att det gör ont att bryta så kraftigt mot reglerna. Nu blev det inte så utan den första inspirerade en andra person. Fan vet om det inte var tre där ett tag med.

Jag har ont, ont ont! Min ljumske ömar som fan. Kommer att få käka antiinflamation och smärtstillande ett tag nu.

Nu ska det jävlar i mig KUTAS!

*MORR*, nu ska jag misshandla kroppen imorgon. Den ska få sparkar, slag och kanske en skalle med om den inte skärper sig!  Smort på den där ormsalvan men det verkar ju vara ett nedköp tycker jag. Men, men, vi får se. Jag ska inte döma ut den än.

Lite lyftning blev det idag. Kanske inte så smart med tanke på loppet imorgon men va fan- man är väl ingen sparris hoppas jag. Det visar sig. Kommer inte vara så kaxig efteråt har jag en känsla av. Av oss tre som har en lite intern tävling ska jag vinna, annars kommer jag vara sne hela kvällen. Men, men, Johan blir farlig. Får man han i ryggen vet det fan om han släpper iväg mig. Han drar väl på med sina älgkliv då. Ska dra på ett jävla tempo och se vad som händer. Jag ska hänga på honom först och sen ska det vara som att en Ferrari kör om en survolvo. Kan bli kul detta eller också knäcker man sig själv :o).

Det om detta. Nu ska jag in i duschen.