Ikväll ska jag skjuta grisen!

Var på grisåteln och fyllde på mat idag. Jäklar vad dem har ätit. Ikväll är det dax. Då får jag hoppas jag kan nypa en kulting och uppfylla några vänners önskan om helgrillad vildsvinskulting.

Känns inte upplyftande att städa. Var tvungen ta en paus och skriva lite. Seg i huvudet har jag varit idag pga en sen grillkväll hos Ankans morsa. Var hemma först kl 01. Givetvis kom det fram en whiskeyflaska efter grillningen och det kan ju bara sluta med huvudvärk. Men ack- vad denna lömska dryck är god fast man behöver inte mycket innan skallebanken är ett faktum dagen efter. Kaffe och whiskey är ju inte precis det man behåller vätska av.

Vi planerade midsommar. Det blir på samma ställe som grillningen igår. Det kommer mellan 15-20 pers. Får verkligen hoppas på bra väder för då blir det kanon att sitta ute vid en pool. Det är bra att det kommer lite ungar med. Då blir det lite lugnare på alkoholfronten för alla och det känns ganska skönt.

Nu är det snart "Anna vecka". Håller på att kolla upp lite sysselsättning till nästa helg. Vi pratade lite om att paddla kanot. Låter som en bra ide. Har tittat på Utö och det gick även att hyra kanoter där. Kom igen nu vädret! Skulle ju vara helt lysande om man fick bra väder även nästa helg :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0