Nytt försök att skjuta spädgris

Jahapp, då gör jag ett nytt försök inatt. Jag är trött som fan redan så det blir en jobbig kväll/natt. Får ta med rejält med kaffe och något att tugga på. Grisarna har varit på åteln två dagar i rad nu. Spåren tyder på att en sugga med kultingar varit där iallafall en av dagarna. Det är en riktigt saftig morsa dem små godingarna har. Spåren var nästan som min hand. Det kan nog vara en galt också men jag tvivlar. Jag hoppas det visar sig inatt.

Fint väder är det ute men till midsommar ska det bli kasst som vanligt. Man får se till att njuta av bra väder på midsommaraftons dag för på sena eftermiddagen blir det regn. SUCK- så jävla tråkigt. Aja, det får bli innefest istället. Kul att grilla i regnet....

Nu är jag riktigt sugen på att släppa iväg en 11,7grams 30-06 i 870m/s mot sitt mål. Det var ett tag sen jag sköt något. Det vattnas i munnen när jag tänker på spädgrisen.

Hmm, nu känner jag mig dum för när jag skriver detta säger nyheterna att två polismän skjutits i Nyköping. Jag håller tummarna för att dem ska klarar sig. Jag uppriktigt lider med er och eventuella familjemedlemmar- kämpa på... :o(

20:26: Tyvärr blev det så illa att en polis avled. Detta är tragiskt. Det är svårt och hårt att föreställa mig vad närstående genomgår just nu.
RIP-Jag tackar dig för att du värnat svensk demokrati samt för att du skyddat och hjälpt många människor- RIP.

Jag hoppas övriga samhället gör det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0