Brolöp och fotboll

Såja, nu var det avklarat. Det blev på den fullt acceptabla tiden 36:10min. Jag vann vår interna kamp med 4 minuter mot Johan. Han gled in på 40:29 och Daniel på 42:06. Jag hade nog kunnat kapa en minut på tiden om jag testat banan innan. Men, men, nästa år ska det bli bättre. Kvällen avslutades med fotboll hos mig. Vi skulle varit hos Ankan men han hade inte kanal 9. Det blev en trevlig kväll med bra och trevliga människor. "My No 1 girl" var kronan på verket.

Fotbollen var då den största skandalen i nordisk fotbolls historia. Helt rätt att Swe tilldöms seger med 0-3. Allt annat hade varit en katastrof för fotbollen. Ena "expert" kommentatorn måste fått något hjärsläpp eller någe!? Hur fan kan man tycka att matchen skulle fortsätta? Han måste jobbat på Parken och med dansk fotboll för länge. Efter detta tilltag hoppas jag på knallhårda böter för danskarna samt att dem får spela för tomma läktare. Säkerheten var ju ett skämt. Vakterna satt på marken och sov? Dem gjorde ju ingenting och när dem väl får tag i första bråkstaken behandlar dem han milt. Nä, en armbåge i nacken eller ett batongslag över benen hade varit det rätta. Då hade nästa idiot som kom in kanske tänkt sig för innan han utsätter sig för omild behandling. Då blir det tydligt att det gör ont att bryta så kraftigt mot reglerna. Nu blev det inte så utan den första inspirerade en andra person. Fan vet om det inte var tre där ett tag med.

Jag har ont, ont ont! Min ljumske ömar som fan. Kommer att få käka antiinflamation och smärtstillande ett tag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0