Lugn afterwork blev som det brukar

Så här dagen efter reflekterar jag över varför våra "lugna" afterworköl alltid slutar i en krogrunda? Jag får nog kalla afterworken för förfest i fortsättningen. En afterwork är väl 1- 2 öl och sen går man hem eller? För vissa var det så. Dem som hade familj och barn gick tidigt medan vi som inte hade det, eller någon att komma hem till stannade. Hade varit skönt att komma hem till någon. Och där har jag svaret. Vi eller jag vill inte komma hem till en tom lägenhet utan känner hellre gemenskap ute. Jahapp, så var det med det. Ibland är det nog skönt att ha den tomma lägenheten med när man vill vara ifred.

Vi träffade på en föredetta kollega igår. Hon blev uppsagd i samband med att hon var gravid. Nu hade hon fött och allt var så bra som det kunde bli. Hon gjorde mycket "reklam" för sin kompis och jag blev utsatt för en intensiv raggningskampanj. Hon la av med sina försök när jag nämnde att jag var upptagen. Skönt att hon respekterade det. Jag skickade iväg henne till Erik, undrar om dem funkade???Måste ringa honom och följa upp hur det gick :o)

Det ser återigen ut att bli en strålande dag. Jag ska åka ut till min "privata" strand och steka mig lite. Varmt som fan redan och jag är inte hungrig. Det blir att tvinga i sig en frukost bestående av banan, äpple, mjölk 2 ägg och omega 3. Kaffe ska jag givetvis ha annars kommer jag inte att vakna till.

Usch, lyan ser ju ut som en knarkarkvart. Jag får se till att städa imorgon. I detta väder städar jag inte. Snart är det måndag och då kommer äntligen Anna. :o)

17:01 Jag lyckades nog bränna mig. ACK-ACK-ACK så klantigt. Nu kommer det bli svårt att sova. Det blir en lite grillning hos Ankans morsa. Jag tänker ta bilen dit men jag kan garantera att den blir kvar där. Blir nog ett glas eller två. Får hämta den imorgon. :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0