Visning och grillning

Då var det dags för visning av min lgh imorgon. Jag är nervös. Mäklaren hade inte lyckats bra med objektet som borde gått för över en miljon. Nu är ju en miljon en magisk gräns men den lghn gick inte av för hackor. Den såldes för 975000 och var ungefär lika stor som min men betydligt mer renoverad. Hoppas nu verkligen att folk bjuder på och att jag får hit rätt personer och har lite tur.


I övrigt är det kanonväder. 27c på min balkong där jag sitter och skriver med en Singha i högsta hugg. Singha är en utmärkt thailändsk öl men tyvärr har dem dragit ned procenten. Det är bara 5 nu istället för 6 som det var förr. Märkligt, det är ingen skillnad i smaken men jag förstår inte hur man vågar ändra på ett väl beprövat recept.


Jag längtar till affären är över och allt är påskrivet. Då kan jag släppa detta. Nu har jag inte stor lust att börja städa och avpersonifiera lägenheten för imorgon. Vem fan har det i den här värmen med en kall öl och väntande grillkött??? Helt seriöst talat så hade det varit skönt att bli lite full och avslappnad. Jag skulle följt min älsklings råd att inte sätta mig ned när jag kom hem. Men jag var ju så hungrig och trött efter jobbet för jag har ju så slitsamt jobb :o) Ursäkter och beklaganden. Nåja, jag får kompromissa lite. Jag måste i alla fall avpersonifiera, torka och dammsuga idag. Får se hur långt jag har kommit om några timmar...ciao!

Morr, så blev grillplatsen upptagen. Jag får nog fråga om jag får vara med en stund annars får jag aldrig mat...

19:30, Skönt, dem ser ut att packa ihop nu. Jag orkar inte med pratsamma och vinpimplande damer idag. Dax för mig att ta tag i saken. Dem kommer säkert undra vad det var för mupp som inte kom och grillade när dem ser mig...det bjuder jag på :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0