Sorg

Det är med sorg i hjärtat jag skriver att ett av Sveriges mest moderna och bästa förband ska läggas ned. Jägarbataljonen i Arvidsjaur har levererat många soldater till internationell tjänst. Lustigt att man lägger ned det som kostar minst. K4 invigdes 1980. Då hette förbandet Norrlands dragonregemente. Man utbildade norrlandsjägare för strid långt bakom fiendens linjer. Vid det senaste försvarsbeslutet la man in k4 i MekB19 organisation i Boden och man döpte om Norrlands jägarbataljon till Armens jägarbataljon. Förbandet var fortsatt stationerat i Arvidsjaur.


" Jägarbataljonen i Arvidsjaur försvinner, erfar Ekot i Sveriges Radio.

F 21 får dock vänta till september på ett besked.

- Med den logik som försvaret jobbar efter är det väntat. Man lägger ned det modernaste man har, som levererar det försvaret vill ha, plus att det är billigast, säger Arvidsjaurs kommunalråd Jerry Johansson ironiskt

"

Honnör samt skyldra gevär för detta regemente!


I övrigt har jag börjat en lite minirenovering av vardagsrum och sovrumsfönstret. Jag ångrar att jag började med sovrummet för det var mer illa än jag trodde. Kommer bli att byta ut vissa trä detaljer samt spackla måla och skrapa. Imorgon tror jag att mäklaren är klar med min annons. Ska bli kul att se hur den blev. Inte får jag se någon hockey heller. Har rast nu och bloggar lite. Får nöja mig med webbradion. Heja Tre kronor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0