Livet framåt gå

Så var det klart med en ny lägenhet. Det blev en hyresrätt, 4 rum och kök med toalett/dusch samt toalett/bad på 97kvm högst upp i huset. Den hade balkong och var JÄTTEFIN. Den hade även något mycket viktigt och det var diskmaskin :o) Ett litet minus var att vardagsrummet var något litet men det blir bra ändå.

 Inflyttningen är satt till Juli. Hyran ligger på 7800:- utan parkering. Kan väl tippa det blir minst en 500:- till med 2 parkeringar. Nu till det bästa av allt- det finns långtgående planer på att ombilda den till BR. Då är det bara att tacka och ta i mot. Priset skulle enligt min mening bli jäkligt bra. Nu vet jag ju inte vilken månadsavgift det skulle bli men 1.5 miljon i insats för denna lgh är bra. Blir månadsavgiften runt 4000:- är det fullt acceptabelt. Mina föräldrar och framförallt pappa tycker ju att det är dyrt men dem har inte alls samma koll på vad andra lägenheter kostar här nere. Norrland och mälardalen går inte att jämföra. I övrigt är min annons på lägenheten ute och visningen blir om ca 2 veckor.


Det rullar på och jag längtar till flytten är över så man kan börja få den nya nya lägenheten klar. Sen var det här med jaktmark kvar. Har inte hört någe än men fått nej/ratat 2 marker jag spekulerat på. Arrendendet var för högt respektive att smygjakt och individuell jakt inte var tillåtet på en av dem. Jävligt kasst måste jag säga. Jag kommer aldrig arrendera en mark där man inte får jaga själv när man känner för det. Jag kan ju känna för att viltvård jaga men inte ens det fick jag. Då är jag hellre utan jakt. Halva nöjet för mig är att vara själv och bara vara med naturen, djuren och tystnaden samt vara beroende av vad jag själv gör. Nu menar jag inte att jag inte vill jaga i lag. Det är jättekul det med men möjligheten att vara ensam ska finnas. Det är terapi att få vara själv. På jobbet är det laget som gäller och framförallt anpassning till vad gruppen behöver. Ensamt det med ibland men ändå en annan typ av ensamhet med krav på sig. Det är människor inblandat i allra högsta grad. Hemma är man ett lag som jag inte vill vara utan. På stan är man ett lag och i en sport är man ofta i lag. Men jag behöver vara själv också och det ska jag kunna vara. BASTA!


Min minirenovering är snart klar. Ska iväg och köpa en trälist för att kunna montera den på ett urkorkat luftintag. Det fanns där innan vi gjorde en fönsterrenovering med modernt luftinföde. Då var det bra tänkt men inte nu.


Måste ringa min bror snart. Får ångest ibland för att jag inte hör av mig till folk. På något vis verkar det finnas ett krav eller också är det man själv som skapar kravet att höra av sig. Det är inte alltid lätt att vara utflyttad. Jag upplever jag att det alltid är den utflyttade som ska hålla kontakten vid liv. Dem andra får kontakten naturligt genom att man delar det livet som finns på orten samt att man träffas fysiskt oftare än vad en annan kan mäkta med.


Nåja, inget att gräva ned sig för egentligen. Det viktigaste är ju att man har kontakt med dem som betyder något. Dem som betyder mycket kan man dröja att höra av sig till ett halvår och det är ändå samma känsla samt upplevelse att prata när man väl gör det. Det är alltid likadant som man träffats för en dag sen. Snart dags att åka och jobba. Ska göra en kollega en tjänst och backa upp honom på hans skift. Den stackaren ska på spakryssning med frugan. Normalt sett hade han kunnat ta ledigt men nu är det på tok för mycket sjukdomar, föräldraledigeter samt även uppsägningar.


Så ringde telefonen. En jeppe har redan erbjudit 900000:- för lägenheten osett. Ratar denna för det kommer mera :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0