En resa fortsätter

Då var lägenheten ute på försäljning. Fotografen kommer på Fredag alt Måndag. Har städat och putsat samt tagit bort min dataplats så lägenheten blir lite mera öppen. Mäklaren var dock lite ful och kom på att han ville ha 5,5% istället för 5 som han sa från början. Jag kontrade då med att om lägenheten går för över 900000:- (vilket den kommer att göra) så får han ta hand om flyttstädningen. Han grinade till men gick med på det. Undrar om han som professionell säljare hade räknat med detta. För min del gör ju en 0.5% på en 1000000= 5000:-. Kan ju bli en dyr flyttstädning. Nåja, skitsamma. Jag hade ju själv kunnat dra av för detta som "hushållsnära tjänst". Isch, vilken tabbe.


Jag saknar Anna. Otroligt, har inte träffat henne sen i Måndags morse. Skönt att sakna må jag säga. Det var länge sedan jag saknade någon på detta viset. Föräldrar och vänner kan man sakna men inte på samma sätt. I Tisdags var det full fart för mig med städning och fix inför mäklarens besök. Idag är hon på "teambuilding" med jobbet. Köra gokart, fyrhjuling, bo på kursgård med god mat och sprit etc. Jag är inte alls avis när jag är hemma och harvar.


Jag kommer verkligen att sakna min lägenhet och föreningen. Jag har smått ångest för att flytta från vår lummiga trädgård med grillplats och avkoppling. Dem arbetsamma gamlingarna som går och planterar blommor och pysslar. Det är ett verkligt engagemang och en del har bott här i 50 år.


Nu är det hockey minsann! Skitmatch men ändå. Allt annat än minst 4 mål framåt och ett insläppt är katastrof. När jag skriver detta gör schweiz 0-1. Oj,oj,oj, inget mer vitryssland tack! Nåja, vi släpper ofta in mål mot dem.

Jag måste göra reklam för en vän. Marinens musikkår står inför hot om nedläggning. Detta får givetvis inte ske eftersom det är en riktigt svensk kulturskatt som är på väg att gå i graven. Jag länkar vidare till hennes blogg så ni får beskåda denna ursvenska kultur som militärmusiken är.
http://frkberg.wordpress.com/

Det finns även en lista som ni bör skriva på för orkestern:
http://www.bevaramarinensmusikkar.se


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej du!
Tack för din support! Nu har det visat sig att inte ens vårt eget förband vill jobba för vår sak.. Alla är så rädda om sitt eget jobb, att man inte törs slåss för ngn annan. Hygglo.. Så nu är det bara upp till politiker och opinionen.
Kul att träffa Anna, förresten! Hon verkade kanontrevlig! Kul att ni trivs!
Ha det gott, o hälsa frun.
Kram frkberg

2008-05-08 @ 00:09:01
Postat av: hastvattuman

Jag ska ha det mycket gott. Det är ju dax för kanonväder i helgen. Självklart stödjer jag dig och "kåren". Du verkar ju stortrivas och då är det ju jäkligt synd att ha ett sånt här hot hängade över sig. Vi har haft headcount även hos oss och det var inte särskilt trevligt. Nu hade man ju tur att man var en av dem som satt och räknade. Förr eller senare lär man ju bli räknad själv om det inte redan har hänt. En försvarsmakt ska ha en bra orkester. Det är ju fint att visa upp internationellt med.

Ha det gott nu och håll skallen högt!

2008-05-08 @ 16:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0