Hej hå- hej hå, mot våren vi gå!

Så har jag, min käre sambo och Elin varit i Ludvika. Vi hälsat på Annas pappa med fru. Mäkta fint var det och jag kan tänka mig hur det ser ut på sommaren. Han har ett hus vid en sjö med endast 3 meter till vattnet. Det var ett avkopplingens ställe och det var en trevlig helg med svensk husmanskost. Jag åt den godaste potatisen jag smakat. Vet inte hur jag ska beskriva smaken av en kokt potatis men den smakade färskt och som riktigt fin nypotatis. Nu längtar jag till vår och sommar.


Jobbmässigt går det framåt. Vi får ersätta tjänsten som vi till en början förlorade efter en kollegas avlämning. Skönt att få det beskedet. I övrigt har vi fått reda på den nya lönen samt bonus. Jag blev riktigt nöjd och kommer få välkomna pengar med tanke på att det blir ett år retroaktivt med. Det jävliga är dock att allt läggs på april lönen och det kommer att innebära hutlösa pengar i skatt. Får igen det på skatten men ändå :o(


Vår lilla anmälan till försäkringskassan av en fuskare har slagit väl ut. Dem har gått på han som en igel och han kommer säkerligen få se sig över axeln om han ska fortsätta hävda att han inte kan jobba. Han har jobbat 20% och sjukskriven permanent på 80% pga "ryggen" sen ett antal år. Just nu har företaget löst ut honom genom ett frivillighetspaket. Han tackade och tog imot samt skaffade sig taxikort. Inte nog med att han jobbade i skogen och kör motorcykel. Nu gick äntligen FK in och gjorde sitt jobb. Han har blivit belagd med förbud att tjäna över en viss summa på dem 20% han kan jobba. Han kommer säkerligen få hålla koll om FKs inspektörer står och kollar honom från någon buske med. Efter vår och andras anmälan om skogsjobb samt dikesgrävning kommer dem säkerligen att kolla honom noga. Undrar hur mycket svarttaxi han kommer att köra?
Sånt här fusk är blan det värsta jag vet. Det är pga han som vi inte kan ha högre ersättningar i detta land. Det är sånna som han som förstör välfärden. Jag gav han inte en krona till avtackningspresenten när han slutade hos oss. Det har han fått nog av via skattesedeln. Av dig och av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0