FEST och sedan den där jävla bakfyllan

Ålandskryssningen blev lika kul som förväntat. Vi hoppade ombord på bussen vid 15:00 och vi var bland dem mest skötsamma.  Fan, folk fulla 15:00 händer ju inte så ofta. Resan gick i skrattet och berusningens tecken.


Enda gången det hettade till på riktigt var när X blev uppretade av någon halvbögig person i på båten. X är en man i 58 års åldern, en tvärhand hög, finne med brytning, försupen och ser ut som 65år. Han är dessutom stans störste homofob. Jag skulle se till att han kom till hytten när vi fastnade och han började prata med en person. Tålmodigt gick jag iväg några steg och kollade in en taxfreeannons. När jag vänder mig om ser jag X knuffa iväg den andra från ansiktet och skrika "SAAAATTTAAAN!" Fanskapet har gett X en puss på munnen :o)! En harrang med finsk/svenska glåpord kommer utspottande från den lille finnen och då har jag hunnit framför honom. Han är mäkta upprörd och säger att han ska ta ihjäl bögaset. Efter lite stök, knuffar och gap får jag äntligen med X mot hytten. Den andre var inte särskilt smidig i kommunikationen och X blev bara mer upprörd. Tydligt var ju att halvbögen blev lite tagen av Xs åsikter angående beröring och pussar av det andra könet.


Tur att man var där annars hade X kommit därifrån ordentligt spöad. Han hade inte haft en chans mot en som var större och dessutom, inte i närheten lika full som X. Efteråt var X ångerfull men samtidigt förstår jag honom. Jag hade inte heller velat ha en puss från en spoling som bara ville retas med den lilla fyllgubben.


 Jag hade träningsvärk i magen när jag blev väckt av att min kollega sprättade upp en Redbull och "wodka extreme" tub. Allt skratt satte sig som ett smäck runt magmusklerna och inte blev det bättre av att Y var i kanonform när vi kom ut på däck. Han drev med allt och alla. Sån tur är fattade folk att han drev och var på gott humör. När vi går efter däck får jag syn på en riktigt kolsvart neger som tittar ned på oss från övre däck. Jag försöker få Y att vända så att han inte ska få syn på honom för då vet jag vad som händer. Det var ju bara de att jag inte lyckades. Y skiner upp och utropar "TJENA NEGERN" och sen är det igång. Jag håller skrattet inne och någon säger "men för helvete Y, du kan inte säga neger". Y: Vadå, han är ju neger, sen driver han vidare. Negern tar sån tur är inte illa upp och han jobbar på båten. Säkert därför han inte blir upprörd. Dem får höra och se mycket dem som jobbar på dessa båtar.


Bland det sista vi ställde till med var att dra allsång på cornelius vreesvijk 22. För dem som inte känner igen detta namn så kan jag väl skriva: RAJ-RAJ-RAJ-RAJ-RAJ-RAJ-RAJ-RAJ-!!! Nu borde dem flesta känna igen det.

Nåja, resan fortsatte och när vi är i stan så är det urlastning ur bussen. Vi har fått våra väskor och X börjar fippla upp sin. När han öppnar ligger där ett par högklackade skor och en röd spets stringtrosa. Garvet utbrister- homofoben är trans samt ytterliggare hån kommentarer men det är ju givetvis fel väska. Ut från bussen kommer en tjej som skrattande tar sin väska. X smyger iväg och hämtar sin egen.


Dagen slutar med att jag bjuder hem alla till mig. Anna kommer och hämtar och sen håller vi på fram till 20:00. Det är min och Annas årsdag och då passar det ju bra att alla börjar bli trötta och hungriga. Dem lämnar och alla drar åt varsitt håll. Kvar blir jag och Anna och vi får vår mysiga stund. Tack älskling för att du stod ut med oss :o)

Dem 2 näst följande dagarna var dock inte lika kul. Fan, man börjar bli gammal. Bakis i 2 dagar var det länge sedan jag var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0