Regn och rusk

Det var då en befrielse att man inte hade semester. HA - HAAAAA, nu är jag riktigt skadeglad. Kanske kan man pricka in dem rätta veckorna i år. Förra året hade jag sol 3 dagar på min semester.


I vår nya lägenhet har vi målat om Elin och Emils rum. Elin fick en rosa fondvägg och det blev ett klassiskt flickrum lämpligt för henne. Emil fick alla rummets väggar i en snygg blågrå ton. I vårt sovrum la vi till en olivgrön fondvägg tillsammans med dem vita tapetserade väggarna. Kommer bli kanonbra med våra Malmmöbler (Ikea)i ljus ek.


Det nya området bjöd på en liten överraskning. När jag och Anna går mot affären hinner vi till torget innan vi hör skrik samt ser 2 negrer som slåss. Dem faller till marken och i handen på den ene blänker en stor förskärare. Vänner till dem kliver in och särar på dem. Skrik och gap fortsätter samt att kniven fortfarande är framme. Jag tar upp telefonen och ringer 112. Polisen får signalement på den som är beväpnad. Gänget börjar avlägsna sig. 5st går åt ett håll och en slagen neger åt det andra. Vi tittar och följer gänget på avstånd. Gänget försvinner iväg och polisen kommer efter 5min. Vi talar om var dem gått och dem påbörjar sitt sök. Jag vet inte hur det där gick men när jag går till affären dagen efter finns en polisbuss tillsammans med en vanlig polisbil, uppställda på torget. En 3:e bil cirkulerar längre upp efter gångvägarna. Undrar om det gav något mer efter det att vi ringde. Helt klart blev polisnärvaron stor. Kanske var bråk på kvällen med och nu blev budskapet- Stick- här bestämmer vi. Man kan ju alltid hoppas.


Min lägenhet får jag vänta till Augusti/ September med att sälja. Det har varit skitdåligt drag på fastighetsmarknaden. Mycket beror på sommaren men det höga oljepriset och larm om räntehöjningar tror jag också spelar in. I helgen blev jag varse om att en av budgivarna har varit en kompis till min granne. Grannen köpte sin lägenhet för 980000 förra hösten. Dem försökte få min för 850000 men där tvärnobbade jag. Jag satt på balkongen i kalsonger när dem kom ut och började surra. Genast kom vi in på lägenheten och dem försökte få reda på vad jag kunde tänkas släppa den för och vilken privatekonomi jag hade i övrigt. Jag gav ett ganska obrytt intryck när det gällde min privatekonomi och det ledde till kommentaren "Du verkar då verkligen inte ha några ekonomiska bekymmer". Det var precis den uppfattningen jag ville skapa. Då kanske dem höjer sina bud i höst när dem märker att jag inte kommer släppa den för skitpengar. Jag kommer också höja utgångspriset. Någon budgivning tänker jag inte sikta på att trigga med ett lågt utgångspris. Det får komma om det kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0