Jag sköter mig ganska bra

Måste säga att det nya året börjat perfekt när jag tänker på motionen. Jag har hållit nästan konstant 3 tim styrke samt 2 mil löpning i veckan. Detta har jag delat på följande sätt:


Måndag: Gymet, Rygg, baksida/utsida axlar, Triceps.

Tid 1,5 tim


Tisdag: Löpning, 1 mil


Onsdag: Gymet, Bröst, biceps, mage, framsida axlar.

Tid 1,5 tim


Torsdag: Löpning, 1 mil


Det som saknas nu är att jag ev måste öka på något av styrkepassen med 20-30min benträning. Kan ju även lägga in ett turbostyrkepass på helgen men vi får se. Förstår inte hur jag ska orka löpa och träna ben samtidigt. Men, men...det har man gjort förr fast nu har man ju blivit gubbe.


Frågan är om jag ska satsa på min motion och hälsa ett snäpp till nästa månad. Skulle kännas tungt att börja dra in på mina kära helgöl. Jag kanske får gå ned till 2 glas vin eller någe. Nåja, jag ska inte överdriva i början :o). Ska nog börja med att bara ha en "äta och dricka fritt dag" till att börja med. Just nu här det lite "high chaparall" hela helgen.

Hoppas man får vara frisk. Både Emil och Elin har varit förkylda samt här på jobbet snörvlas det överallt. Nu har jag snart klarat dem 14 dagarnas inkubationstid på förkylningen. Detta blir en avgörande vecka.

Mina tatueringstankar har nått nya höjder. Först var jag inne på att tatuera in en muskulös krigarviking på vänstra armen.  Jag har sedan tidigare en lite kraftigare taggtråd på den högra. Nu är jag inne på att göra en ny taggtråd av en annan typ på den vänstra samt rita in "tre kronor" på bröstet eller på någon av armarna. Jag spånade även på lite tribes på trapetcius/ryggen men det får bli en senare fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0