Ett nytt liv har sett dagens ljus

Så var det slutet på en minst sagt händelserik vecka. Närmast tänker jag på ett par goda vänner som har fått en liten dotter. Det lilla underverket heter Felicia. Verkar vara en jobbig förlossning som tog lång tid. Stackars Dess som kämpade på i ca 32 timmar med sin trogna partner vid sidan. Sista SMSet jag fick stod det bara "Pain- fy fan". Jag kunde inte sova den natten så det var en fröjd att få ett sms att den lille vackra kommit ut.

Ikväll ska jag ta en öl eller 2 för den nyblivna familjen.


En hockeymatch med min kära partners son i en huvudroll (målvakt) har jag också hunnit med att titta på. Imorgon åker jag, Anna och Elin till Annas släktingar för en födelsedagsfest. Första gången jag träffar på några från släkten och det kan ju bli intressant. Emil hade hockeyläger och det går ju givetvis i första hand för honom :o).

Jobbmässigt så har det varit en rolig vecka med lite smågnabb. Människor är lustiga så till vida att en del inte kan ta en konflikt öga mot öga. Man sparar istället det man irriterar sig på en vecka och sen på ett möte, när personerna man är irriterad på inte är där och kan bemöta påståendena, passar dem på att vräka ut all skit. Men nu är det uppstyrt så att det inte går att göra så längre. Med hjälp av skrivna regler och en agenda vid skiftavlösningen får man gå igenom alla tänkbara störningsmoment varje arbetsdag. Ta upp skiten då öga mot öga eller SLUTA GNÄLL!

Dags för mig att raka skallen och sen blir det en löprunda. Usch och fy så tungt det är att komma igång efter min lilla semester.

Till sist- en bild på det lilla underverket :o)

image4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0