Det är skillnad på chef och CHEF

Jag har haft många chefer men skillnaden mellan min förra och denna tar fan i mig priset. Det är som natt och dag. Innan denna hade jag en som var trött och less. Han gjorde allt för att slippa undan dem jobbiga sakerna. Vissa av dem sakerna la han på mig. Han kunde smita undan jobbet genom att säga att han hade bråttom till ett möte eller att det var "kris" efter ett telefonsamtal. Min nuvarande är som sagt raka motsatsen men med dubbelt så mycket pliktkänsla och ansvar. Han är snarare inne och "klampar" på mitt område. Detta tror jag vi löst genom ett samtal igår. Dagens mejl skörd från honom var 10 mejl med olika uppgifter och delegeringar på en dag. Uppenbarligen insåg han det omöjliga att han skulle hinna med sitt jobb om han var inne och petade för mycket i "mitt" område. Han ska även iväg på en långvarig kurs och kommer vara borta 2 dagar i veckan. Han har fattat att han har för mycket att göra och inte kan "vara med" på allt.

Imorgon kommer jag sitta i 2st möten från 09:00 till 14:00. Jag kommer vara bra less men förhoppningsvis blir båda givande. Nu har jag äntligen fått det delegeringsinstrumentet jag behövde. Den nya organisationen börjar ta form men det är ett riktigt hästjobb kvar med tanke på nya arbetsuppgifter. Jag må säga att den nya chefen är en jäkel på att motivera personal. Han har talets och kommunikationens gåva. Han kommer gå långt tills kravet på högre högskoleutbildning sätter stopp. Tyvärr tar man inte hänsyn till en persons interna kunskaper om företaget och andra styrkor när man kommer nog långt upp i hierarkin.


Kommentarer
Postat av: Sampe

...eller så är det bara att gilla det förbannade läget!
Gör om - gör rätt!

2007-09-05 @ 23:02:11
URL: http://sampes.wordpress.com
Postat av: Anonym

Du din sosse... Utbildning skall löna sig.... snacka är en sak.. handling en annan!

2007-09-06 @ 15:39:20
Postat av: hastvattuman

Sosse!? Du vet inte vad du talar om. Jag hatar ursossar. Inget säger att du är en bättre chef inom det jag jobbar bara för att du har en högre utbildning, än vad han har nu.

2007-09-07 @ 13:48:07
Postat av: Anonym

jaja.. sossse

2007-09-08 @ 17:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0