Åter från semestern

Puh- nu var det så länge sen jag skrev att jag inte vet var jag ska börja. Vi kan börja med att en vecka i Turkland är avklarad. Vädret var underbart med strålande sol och 30-35 grader varje dag. På natten låg tempen på 20-23. Vi hamnade i Side på ett bra lägenhetshotell och vi fick en 2 rums lägenhet. Ving hade gjort ett fantastiskt jobb med att para ihop oss med ett annat par med 2 barn. Jag tror nog att det är planerat när vi hamnar bredvid varann på planet samt blir grannar på hotellet. Dem var väldigt trevliga och kom från Hudiksvall. Dem hade dock ett riktigt monster till 3- åring som gapade och var ledsen väldigt ofta. Elin var rena ängeln i jämförelse.


Vi åt god mat och det blev en massa öl, sol, bad och en del shopping. Billiga märkeskläder fanns det gott om. Fake eller inte men dem var jäkligt snygga. Emil var i extas när han gick omkring och gottade sig i märkesdjungeln. Vi hann även med att testa paragliding och det var en häftig upplevelse. Det går till så att man dras upp i en fallskärm med båt. Jag skulle uppskatta att höjden till ca 50- 100 meter. Där uppifrån såg vi jätte sköldpaddor och hade en vidunderlig utsikt. Vi åkte också ut på en dags utflykt med båt uppför en flod. Vi betalade en extra avgift för att få se ett vackert vattenfall. Det visade sig vara ett lite inhägnat landskap med ett 2 meter högt vattenfall och lite diken med forsande vatten. Rätt komiskt med tanke på vilka förväntningar jag hade. Det var inte direkt svensk natur och fors men tyskarna blir säkert nöjda att få se något sånt :o).


Negativt var att jag blev matförgiftad och tappade 2-3 dagar av semestern. Jag åt precis samma mat som alla andra med enda undantaget att jag åt en salami pizza på en strandrestaurang. Jag kräktes enormt första dagen och hade riktigt hemska magsmärtor. Febern låg runt 39 och jag trodde att jag skulle dö. Fick inte i mig någon vätska i och med att den kom ut på det ena eller andra sättet. Då kände jag mig väldigt liten när låg där i lägenheten. Efter första dagen slutade jag kräkas och sket istället en grön vätska nästan varje timme. Efter andra dagen kom jag underfund med hur det måste kännas fysiskt när man blivit våldtagen. Det sved något djävulskt i skithålet. Jag började så sakteliga få i mig lite vätska men med magsmärtor varje gång. Jag övergick ibland till att doppa en strumpa i vatten och suga i mig små mängder åt gången var 5e min. 3e dagen med diare var en pina. Tur i oturen så hade jag fått ett mage antibiotikum utskrivet för länge sedan som jag tagit med mig. Jag började knapra piller redan första dagen och jag tror jag kom fortare på benen tack vare dessa. Ölpriset var också en besvikelse. 12kr för en 50cl lokal öl i marknaderna var det billigaste man kom ned i.


En ny sida av Anna fick jag också se. När fröken inte får sina cigaretter som hon vill kan hon bli ilsken och bitsk. Undrar hur det blir av en 10 timmars flygresa? :o)

Så var det med den saken. Jag är jättenöjd med landet, sällskapet och stället vi kom till. Dock så är det väl typiskt min otur att åka på en matförgiftning men nu har jag varit med om det med. Nu börjar allvaret hemma igen med jobb och allt. SUCK- hade gärna stannat en vecka till.

Barskåpet är dock ganska välfyllt nu:
1 Carlshams flaggpunsch
1 Bacardi apple
1 Ballentines whiskey
1 Stroh rom
1 Gordons dry gin
1/2 Renaut carte de noir extra konjak
1 Renault carte de argent XO konjak 
Skvätt med Chateau du bruil calvados
Skvätt med Remy martin konjak
Skvätt med Captain morgan black rom
Skvätt med Bacardi vit rom
Skvätt med Koskenkorva vodka
Skvätt med Smirnoff apple


Kommentarer
Postat av: M

Tur man är nykter alkoholist

2007-09-23 @ 13:23:01
Postat av: hastvattuman

mm, en annan är ju inte nykter :o)

2007-09-23 @ 21:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0