Segrar

Det är skönt med segrar. Nu gäller det i fyrdubbel bemärkelse. Mitt hockeylag vinner, jag är fri från sjukdom, mitt privatliv är bra och som bonus går det bra på jobbet.


 På jobbet segrade vi mot alla odds. Jag hade 5st mot min vilja innan mötet och det slutade med att jag hade 3 på min sida. Det gav 4-2 seger till mig och min lösning på ett arbetssätt. Det var bara på en mindre viktig sak jag inte fick helt som jag ville men allt annat blev perfekt. Det togs emot bra av mitt skift.  Det är nästan värt att fira denna händelse. Det är så skönt när saker och ting löser sig till fördel. Jag hade ställt in mig på att det skulle sluta med att jag fick vika ned mig i denna fråga och bita det sura äpplet samt börja förklara för mitt skift varför vi ska jobba på ett sätt som inte är effektivt. Det hade varit svårt att inspirera och motivera till det.


Helgen som var fortsatte svampjakten men vi kammade noll även denna gång. Elin är ingen skogsmänniska. Det trasslar med grenar och kvistar samt jävlas för henne när hon ska gå i skogen. Hon verkar alltid ta fel väg och är livrädd för myror :o). Nåja, hon kanske lär sig att det kan vara ganska kul. Nu är det "jag hatar att gå i skogen" som gäller. Vi gick förbi ett hus och jag såg på långt håll en överviktig dvärg. Elin börjar peka och utbrister när vi går förbi på närmare håll: "Mamma, vilken konstig tjock pappa". Tyst nu unge tänkte jag men det var ju väntat att hon skulle kommentera det på genomärligt barns vis. Sanningen är ju bra hård. Jag fick lite dåligt samvete för att jag lärt henne uttrycket "tjockis".


En av helgens höjdpunkter var Annas blåbärs paj och vaniljsås. Jag kommer inte ens ihåg när jag åt det sist och det var vrål gott. Att det blev en del skrik och gap mellan syskonen om vaniljsåsen, kändes rätt naturligt :o).

He-he, jag fick se den arga mamma Anna också. Det blev en tillrättavisning som heter duga och sen blev det lugnt och kärleksfullt igen. Bra jobbat mamma Anna :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0