Ingen poker- bara tankar!?

Nä, nä, ingen poker blev det. Skitfätta! Jag som var så laddad men istället får man väl sova då. Nåja, hade säkert förlorat iallafall.

Lite funderingar har slagit mej när man är lite halvberusad. Varför vill människor vara någon annan och inte dem själva? Hela tiden hör man- åhhh tänk om man vore som han, eller tänk om man hade så mycket pengar som hon, eller tänk om man hade det lika bra som dem två.

Men fan människor, gör något eller också är ni stolta över er själva. Bespara mig från alla klagomål, jag är så trött på dem och på människor som försöker likna någon annan, istället för att stå för vem man är. Det är väl inte så jävla farligt. Man lever, man har ett liv att ta ansvar för, ens eget. I förlängningen har man många att ha ansvar över. Tänker bla på dem som har barn men inte ens då kan man ta ansvar över vissa livsavgörande saker. Jag har ett ansvar över släkt och dem jag bryr mig om. Det har dem flesta andra med. Sluta gnälla, var stolta över er själva och vad ni ger/gett andra. Det är garanterat mer än vad ni tror!

Jag är inte mot drömmar. Dem har jag med. Jag drömmer om att vara ekonomiskt oberoende och äga min egen mark.  Där kunde jag sköta min skog och mitt vilt, tillsammans med en fru och barn jag älskar. Det är en dröm att sträva efter :o) Ni andra kanske har värre saker men ge inte upp er strävan efter det önskvärda så länge ni vet att ni gör vad ni kan, för att åstadkomma det.

Ska nog sova nu. Hoppas alla får en god natt med fina drömmar. Jag ska drömma om Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0