Dagen före avresa- T minus 24tim:52min:2sek

Den stora händelsen i år händer just nu i en stad. Krulledutterna har fotbollsmatch mot varann. Finns nog en viss risk att dem börjar gnabbas och gräla lite. Historiskt sett så har dem lite att kriga om :o). Polishelikoptern flaxade just förbi och det var en hel del poliser på stan. Vi har en krulledutt på jobbet som har hetsat på rätt bra.
krulledutt-"Ska du se matchen?"
Jag- "Vilken match?"
krulledutt- "Eyyy, mannen XX- YY fan"
Jag- "Jag skiter väl i er match, det är ju inte ens allsvenskan"
krulledutt- "smask-tsss-tssss-smak, vem hejar du på i allsvenskan"
Jag- "Ingen, finns inget lapplag med. Jag hejar på den som vinner"
osv...
Samma år denna händelse, samma tjat från någon krulledutt. Aja, förstår att det är en stor grej för dem men, en annan är totalt obrydd. Har aldrig sett en fotbollsmatch i den staden. Derby på Råsunda är en mäktig känsla. Det kallar jag match.

Så fick jag bränna lite pengar idag med men jag behövde verkligen ett par nya jeans. Måste tvätta dem bara men det borde nog gå att sno en tvättmaskin i 30min. Jag lyckades, till min förtjusning, köpa med ett bälte. Det ska jag dock lämna tillbaka. Dem tog 299:- fast det står att det kostar 99:-. på en prislapp. Såg det när jag kom hem. Dessutom står det att det är ett bälte för kvinnor!? Det sätter jag inte på mig- basta. Jag var ute efter en finare skjorta men utbudet av mitt favoritmärke (Dahlin) var tunt. Undrar var man hittar fler av den typen? Kryssningen närmar sig med stormsteg.

Min stackars flygrädde arbetskamrat åker till Kreta imorgon. Det har varit en otroligt kul vecka för trakasserierna av honom har inte haft några gränser. "Du vet att det inte skett någon olycka på ett tag nu va? Ju längre tid det går destå närmare en olycka. Det var länge sen några svenskar störtade. Det brukar ju alltid vara någon stor olycka med svenskar, nästan varje år" He-he-he, han skulle bli dyngrak på planet och låta frun ta hand om honom och ungarna. Det var villkoret till frun för att han skulle följa med :o)"Annars får du ordna en båt"

Statistiken säger:
Om du flyger varje dag i 29 år så har du en större chans att störta. Den chansen är 1 på 11 miljoner. Det fick givetvis inte min kamrat reda på.

Dax att lassa i sig lite mat bestående av väldigt exotiska köttbullar och fullkornspasta från ica.

Det var trevligt att träffa dig idag, Anna. Har hängt på hennes jobb ofta denna vecka. Snart får man en utskällning eller någe :o).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0