Verkligheten är hård

Vi verkar ha vunnit kriget. Segern är vår! Inte en tvestjärt på hela helgen. Anna såg en på fönsterbläcket som hon flamberade med tändaren. Ve den tvestjärt som försöker smita förbi min aftonrökande vakthundsbrud med eldkastaren i högsta hugg. Mineringarna har utlöst med full kraft och eliminerat det omedelbara hotet. Armens Jägarbataljon stod för det avgörande nålsticket i fiendens hjärta.

Nåja, slutfantiserat och tillbaka till "the real world". När det gäller kvinnor så ger dem en tankar på allt möjligt. Det skapar känslor som inte alltid är positiva. Detta har jag nämnt förr i tidigare inlägg men att nämna detaljer tycker jag är att gå över gränsen för vad jag lägger ut om någon jag tycker väldigt mycket om. Det handlar givetvis om svartsjuka och otrohet. Buhuuuuuuuu....så känsliga ämnen att jag knappt vill ha med dem att göra. Hade varit skönt om man aldrig kände svartsjuka men det verkar vara få förunnat. En del är inte svartsjuka eller har aldrig upplevt det. Jag vill vara sån som inte känner det men det erfarenhetsbaserade lärandet, har för mig, varit för grymt för att jag inte ska känna svartsjuka. Men, men, jag får för mig att en del inte ser sin egen verklighet tex vad man själv gör eller också kan dem förtränga eller dölja den väl. Varför ska ingen annan kunna göra något dåligt mot en själv när man gör samma sak mot någon annan? Dem som inte kan känna svartsjuka gör mig imponerad. Hur kan man undgå att känna för någon man bryr sig om och älskar? Men, då är det ju skillnad på om man är älskad eller inte. Älskar någon en för utseende eller för den man är? Märk väl att jag inte dömer vare sig mig eller Anna.

Vi har trots mina tankar och en del händelser haft en underbar helg. Jag kan knappt bärga mig till vi ses igen men nu är det semester, barn och släktbesök för min Number one girl. Förhoppningsvis får jag hålla om henne lite till när hon är tillbaka i hemmet nästa vecka. Jag ska fortsätta jobba i två veckor till. Ujujuj, jag är bra less nu och vill vara ledig. Snart (öhhh, fredag tror jag) är det iallafall semester öl och fin middag med jobbet. Semester öl kallas det för att dem flesta går på semester :o). Det gör som sagt inte jag :o(  Det blir ändå något att se fram i mot. Gratis alkohol, trevligt sällskap och lyxmat på en guldkrog tackar inte hastvattuman nej till

Tankar kommer och tankar går, jag är en funderare och en analyserande tänkare. Jag tänker ofta att jag är för känslosam för mitt eget bästa. Men, det är en egenförmåga att ibland tro sig läsa och se genom människor. Ibland har jag rätt men frågan är dock om en människa släpper en så långt in frivilligt!? Ibland gör folk det utan att dem vet det själva. Sån tur är har jag fel ibland :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0