Trivselkurvan ser ut som en skakig börs

Fredagen blev jätteskön med några öl och sen blev det att sätta sig på tåget och åka till Anna. Jag saknade henne så mycket och saknad ska man göra något åt om man kan. Jag sov över och dagen efter åkte vi till min "privata strand" och gottade oss. På kvällen blev det lite god mat och mys. Det var otroligt fridfullt och trevligt på alla sätt.

Söndagen har varit tyngre och jag har delvis mig själv att skylla. Men faktum är att jag tror det kommit förr eller senare att saker måste få ett svar samt kräver en prövning. Det är jobbigt att älska som jag sagt så många gånger förr. Särskilt jobbig inbillar jag att det är för mig. Jag uppfattar mig som en rätt normal person- iallafall när det gäller förtroende och klarspråk. Tillit däremot är inget man får gratis av mig. Det förtjänar man och man får jobba för det. Undrar om jag själv förtjänar det? Som man bäddar får man ligga är ju ett uttryck som kan stämma ganska bra. Detta är nackdelen när man är restriktiv om vilka som får påverka en på ett väldigt nära känslomässigt plan. Mina värderingar har sin historia och det är ingenting jag bara kommit på eller kan påverka på djupet. Vissa tillfällen hatar jag mina värderingar och min försiktighet. Särskilt när jag vet att min närvaro kan komma att påverka flera personer. Andra har sin historia.

Nu har jag varit kryptisk men jag får iallafall skriva av mig lite. Det finns dem som är underbara men egendomliga på vissa sätt. Nu känner jag mig så jäkla ensam och det hade varit skönt att inte vara det. Får se på Beck eller något. Det är ju iallafall semester...

"Alice Levander- det nya stjärnskottet" eller "nej men jag knullar skiten ur din fru två ggr i veckan medans du sysslar med momsredovisning i skärholmen, ska du nu tala in ditt vittnessmål på band eller vill du ha hjälp?"  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0