Sakta framåt gå :o)

Fick besök av Anna igår och vi hade ett välbehövligt samtal. Nu känns det som vi löst en del orsaker till mitt grubblande och funderande. Men jag är ju fortfarande en grubbelgubbe men nu på positiva ting :o)

Det är stendött på jobbet. Det är därför jag har tid att blogga. Fick i allafall igenom min åsikt att vi skulle gå ned på dagtid från imorgon och till på fredag. Finns ingen anledning att ha 1 skift som inte gör något annat än sitter i fikarummet. Vi har så lite att göra så här fram mot semesterstängning. Det blev dock lite strid om EM skulle få sitt EM tillägg eller inte. Det räckte dock med att dem flesta sa att dem gav fan i förslaget om dagtid om vi inte skulle fått skifttillägg. Är folk här så måste det även finnas en chef på plats så det gick vägen efter lite påtryckningar om att företaget kräver flexibilitet av dem anställda. Nu var det företagets tur att vara flexibel. Fördelen med att ha en tjänst där man sitter på 2 stolar är att man får höra båda sidor i sin fulla bredd. Men denna gången hade arbetarna verkligen rätt i sin åsikt. Det insåg alla och det behövdes inte så mycket snack.

Semesterplanerna börjar ta form. Det ser ut som att det blir några dagar i GBG v.29. I mitten av vecka 30 åker jag upp till min hemort och är där till och med hela v.31.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0