Lite konstigt är det

Tänk att man inte kan hålla sig från att bli arg på arbetet trots att det snart är semester och att vi inte har något att göra. Vi har en vikarierande chef som måste fått ett sällsynt hjärnsläpp. Han nekade en tjej ledighet trots att folk sitter i fikarummet och spelar kort. Hans motiveringen var "Nä, du söker med för kort varsel och jag ger inte ledigt så här i slutet" Tjejen blev ledsen och jag blev sne. Hon hade dessutom en väldigt bra anledning som involverade hennes barn. Jag gick ned och pratade med honom och blev ännu mer förbannad att han fortfarande höll fast vi sitt beslut, trots att jag påpekade att företaget måste se det som en fördel att personalen tar semester då det är lite att göra. Då gör dem ju av med semesterdagar som dem annars kan tänkas vilja ta ut då det är mycket att göra. Jag erbjöd honom en person som ersättare ur min grupp om han behövde folk till något. Jag fick uppfattningen att det blev en prestige grej för honom. Jag avslutade samtalet med att jag gick från hans kontor samtidigt som jag fräste "så här får det inte gå till".

Sur och upprörd konsulterade jag med min kollega sen lyfte jag telefonen och ringde chefens chef och berättade om problemet. Det är ytterst sällan jag går förbi första led. Ska bli kul att se hur det gick. Hur som helst har jag garanterat skaffat mig en ny fiende. Hoppas han inte är alltför långsint. Något säger mig att han inte kommer få något ordinarie chefsjobb om han fortsätter på detta vis. Min magkänsla säger att det blev en ändring av beslutet.

Det verkar som det vankas fler semesteröl på fredag för då går eliten på semester :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0