Hej-hå, hej-hå, snart är det fest och helg:o)

Efter en lugnare och skönare dag på jobbet är det dax att städa. Undrar hur många tvestjärtar jag kommer hitta? Förmodligen kommer Johan förbi efter jobbet eftersom det inte lönar sig för honom att åka hem. Det är ju festdag imorgon. Ska försöka sova lite tidigare idag eller också får man ta en liten lur när man kommer hem imorgon. Annars kommer man ju vilja sova efter middagen. Rödvin kan ju göra en rätt slö. :o)

Får nog se till att raka skallen idag om jag nu skulle skära mig. Det var en del folk som skulle börja sin semester med en bilresa redan på Lördag morgon. Dem lär ju ta det lugnt med sitt dricka men det kan vi andra ta hand om. "Drick ni er läsk" :o)

Får se om jag orkar med en lugnare joggingtur idag. Skulle vara skönt att bli lite endorfinfull lagom till kvällen för att sen somna gott. Drömde en jättehärlig dröm om Anna inatt som gjorde mig glad. Jag kommer sakna henne i helgen och särskilt på Lördagen. Då kommer man säkerligen att vara seg. Nåja, mat, städning och förhoppningsvis jogging väntar. Måste nog kolla en tvättid med och ringa pappa. Jag måste trösta honom för allt "djävulskap" han råkar ut för. Bilen (Lill-Adolf) gick sönder i helgen samt att han fick punka på en släpvagn. Nu hade han tydligen tappat en större planka i skallen samt blivit utskälld av en kärring, vars hund skulle busa med pappa, när han var ute och sprang. Det fick till följd att pappa blev rädd och råkade "fösa" till hunden så den skrek. Jag kan nog tänka mig att pappa skällde tillbaka men det kan bli ett roligt samtal. Jag fick höra detta av mamma :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0