En ny värld öppnades

Så var man tillbaka från GBG. Jag får nog säga att en ny värld har öppnats när det gäller familjeliv. Jag fick se både fördelar och nackdelar men överlag måste jag säga att det gav mersmak. Jag har aldrig stått på den här sidan förr. Det var första gången som jag träffade Annas äldsta son- Emil. Han verkar vara en sån som kan umgås med alla. Det var en riktig clown :o). Nu körde jag en jäkla lugn/ lite obrydd stil men jag tycker att det måste vara på ungarnas villkor när man kommer "inklampande" som ny och ställer till det "vanliga". Anna fick sköta allt "bråk". Jag tror inte jag kan vara någon "pappa" men väl en kompis. Trots syskonkärlek med bråk, skrik, tjat och spill så var det ganska kul och bättre än jag väntade mig. Elins svartsjuka börjar gå över. Hon var ju van att ha mamma för sig själv :o) En dag räknade jag hur många gånger hon sa "mamma". Mellan 09:00 och 13:00 så var hon uppe i över 80 gånger och då slutade jag räkna.

Vi hann med en hel del utan att vara allt för överplanerande. Liseberg blev det ju en sväng till. Grabbarna (Emil med kompis) stack iväg illa kvickt med pengar och åkband. Dem såg vi inte på hela tiden. En negativ sak jag fick se var hur dyra i drift ungar är. Lilla Elin fick vi förstås "hänga med" när hon gick på lilla liseberg. Det verkligen lyste i ögonen på henne av glädje och spänning. Magnus och Dess träffade vi på Farellis och överlämnade deras present. Förhoppningsvis fick dem ännu mer smak av det som väntar dem med tanke på Elins lilla utflykter på Farellis.  När det gäller Emil är min tolkning att det kommer krävas en del tyglar för att hålla lite koll. Mamma har stenkoll. Anna är en av dem bästa mammorna jag sett.

Lerums äventyrsbad fick sig ett besök. Det mest spännande som hände var att Emil sögs fast i en ventil och fick ett grillmönster på ryggen. Detta händer 2 ggr per år och det är givetvis clownen Emil som råkar ut för det. Det såg inte vackert ut men han var glad ändå. Vi hängde en del på Heden med och tittade på Gothia Cup. Vi åkte även paddan och blev officiellt "turistmupp förklarade" av åskådarna runt kanalen. "Gothenburgs finest" (A-lagarna) vinkade ivrigast :o) På Feskekyrka åt vi den godaste skagen sallad jag smakat för endast 55 kr/pers. Givetvis blev det även en öl eller två på olika pubar.  Magnus kom och visade polisbilen för Elin och Anna. Trots viss blyghet från Elins sida var det nog en av höjdpunkterna för henne. :o) En del knatande och fikande i Haga blev det med. Resan avslutades på hemvägen i Gällstad med köp av ett rejält lager märkeskläder. För mig gick det 2100:-. Vi stannade även i Gränna och handlade polkagrisar i en ansenlig mängd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0