En gråmulen dag

Vaknar av att regnet piskar plåttaket. Det låter som huset står under ett vattenfall. Hmm, klockan är lite efter 11??? Vad fan har hänt med mig? Jag sover som en björn. Igår sov jag mellan ca 0400-1300. Sen blev jag ju sne och la mig i protest från ca15:00-1700. Därefter hälsade jag på en vän och såg lite av Beck. Väl hemma la jag mig framför tvn och somnar ca 24:00. Vaknar 06:30- upp och pissa. Somnar igen och sover till 11!? Märkligt...jag som har haft problem med att sova. Måste vara att jag håller på att bli grymmans förslöad av all service man får. Jag behöver ju inte ens tänka på mat eller fika. Det kommer bara fram.

Jag måste stjäla ett bra citat från en väns blogg:
"Den som undandrager sig att fullgöra värnplikten och endast vill njuta av fosterlandets gåvor utan att gälda dess krav. Han är ovärdig att nämnas bland fria svenska män."

Detta bör man pränta in i fler sinnen i försvarsneddragningarnas tid. Här är finansminister Borg ute och cyklar när han ska ta pengar från försvaret. Det trodde jag inte skulle komma från högerblocket. Det var en gång ett land som drog ned på sitt försvar när andra länder rustade upp. Det landet hette Sverige och detta var under starten och förberedelserna av andra världskriget. Ett försvar tar LÅNG tid att bygga upp men det går snabbt att rusta ned. Jag hoppas det inte görs ett misstag till, när vi har krav på oss att deltaga i internationella operationer under FN- flagg. Det känns som att vi inte längre är alliansfria(frågan är om vi någonsin varit det) i vilket fall som helst. Vi är ju "vapenbröder" med USA och britterna. Det säger dem själva. Vi säljer vapen för 4 miljarder per år endast till USA och siffran ökar. Betänk att vi enligt vår egen Svenska lag egentligen är förhindrad att sälja till krigförande länder. Vi har redan ställt oss på USAs och västvärldens sida i dem krig som utkämpas. Vi levererar krigets nyckel. Det kan man se på dem länder vi säljer vapen till. Dem länder som inte är lämpligt att sälja till använder vi lagtexten som ursäkt till att inte sälja. Därför kan vi lika gärna gå med fullt ut i NATO. Vi är redan inne i svängen iallafall vare sig vi vill eller inte...

Det är tragiskt att se klippen och fördömandena från vår dåvarande stats och utrikesminister när Irakkriget inleddes. Persson och Lind påstod att USA begick brott mot folkrätten genom att påbörja kriget. Med detta påståendet skjuter dem åter igen sig själva i foten eftersom man då skulle stoppat vapenexporten till USA med omedelbar verkan. Återigen så får vi inte sälja vapen till länder som begår brott mot folkrätten. Detta stärker min negativa syn på sossar. Hade högern styrt hade man tagit sitt ansvar och inte på samma sätt idiotförklarat staten Sverige. Men, men- detta är väl ytterliggare ett bevis på vad sossar anser att "solidaritet" är. Solidaritet mot vem då??? Sossarna lurar många som röstar på dem genom att påstå att dem är mot kriget. I själva verket, när man ser på handlandet med USA, är man för kriget. Men kommentarerna i medierna låter ju vackert när man vill få fram bilden att det är borgarna som är USA vänliga och krigshetsande. Lögnen att sossar är fredsälskande och mot imperialism går ju hem hos många.


Kommentarer
Postat av: AFA

Vad fan babblar du om ?

2007-07-31 @ 10:59:54
Postat av: hastvattuman

Så kom det ett pucko med en riktigt äcklig signatur. AFA har ju aldrig varit kända för att ha medlemmear med höga iq eller högskolepoäng. Försvinn från bloggen din terrorist. AFA är inte värdig att nämnas ens på nätet. Förespråkar man anarki bör man flytta till Irak.

2007-07-31 @ 13:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0