Dagens meny

Fick ytterliggare en bekräftelse på vår beställning idag. Tar inte alla rätter men detta blir vad jag ska äta:

Förrätt:

Grillade pilgrimsmusslor
Serveras med tomatgranité och aromatisk basilika & stjärnanissyrup samt med några långa olivstekta makaroner

Vitt vin/Öl

Huvudrätt:

Dovhjortracks
Mesostmonterad lingonvodkasås, rotfruktsplättar och lätt sötade soltorkade tranbär samt älgörtsreduction

Rött vin/öl

Efterrätt:

Hallonmousse & pistagebavaroise
Serveras med chokladflarn och vaniljskum

Punsch/portvin/likör

Kaffe och konjak


Fullständigt lysande att det är hela 5 pers som inte kommer dricka någon alkohol. Det innebär att dem kommer göra det på kvittot men det blir vi restarande som tar kröken :o)

Nu ska jag försöka ta mig en tupplur inför kvällens lilla bjudning. Klottret hade dem tvättat bort från fasaden när jag kom hem och det luktar fruktansvärt stark av lösningsmedel i lyan. Dem måste kört med högtryck. Bara att vädra. Ha en trevlig kväll alla, det ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0