Tristess men sen action

Efter en dag av tristess urartade gårdagen till kaos efter lunch, eller middag för ej skiftgående människor. Låsningar i vårt kära  förrådssystem gjorde att vi inte kunde leverera material till produktionen. Döm om min förvåning när mina försök att räta till det inte lyckades. Ringde då till IBM men dem idioterna hänvisade till deras personal på dagtid. Det har vi inte tid med eftersom vi då skulle få produktionstopp mellan 06:00-08:00 och jag vet vem som skulle fått skiten för det. Det sa jag till dem men dem kunde tyvärr inte hjälpa mig trots mina påpekande att det skulle bli produktionsstopp. Lyfte luren och ringde hem till min chef som ringde IBM som ringde tillbaka till mig som sen ringde till min chef igen som i sin tur ringde produktionschefen som sedan ringde driftchefen för IBM som sen ringde deras jour?!

 

Så, arbetsdagen slut och jag gick hem. Dem hade kommit igång i tid i morse i alla fall så den lilla katastrofsnöre dragningen gick ju bra. Men fan vad lång väg det krävs för att det ska hända något ibland. Det är nackdelen med att jobba i en stor koncern.

 Vildsvinsteken på Annas vis blev kanon god. Vi drack ett Italienskt vin samt åt potatis med en jättegod brunsås samt kantareller. Tjockisräkningen slutade på 5st. Det beror på var man är och räknar. Någon dag ska jag sitta en halv timme på Annas jobb och räkna. Hon säger att det finns mängder med tjockisar där. Blir ganska intressant faktiskt :o)

Kommentarer
Postat av: Pierre

Jag kör med Normas alaska.
Tycker att den har bra svampning i så små djur som rådjur.
Vad kör du med för kula??

2007-08-23 @ 08:35:51
URL: http://Zalt.blogg.se
Postat av: hastvattuman

Jag kör med Oryx 11,7g till allt. Den funkar jättebra på gris med. Den är väl något hårdare än alaskan men jag eftersträvar genomskott på lite större grisar så dem lämnar lite tydligare blodspår.

2007-08-23 @ 10:38:49
Postat av: Pierre

Det är ju klokt.
Vi har ju som sagt inte så mycket gris här ännu,bara någon strögris, men det kan vara värt att notera att oryx är lite hårdare.

2007-08-23 @ 17:49:52
URL: http://Zalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0