Hemma hos den bästa

Det var ett tag sen jag skrev nu men sen jag kom hem har det bara rullat på. Det var en speciell känsla när Anna möte mig på flygplatsen :o)

 

Jag är nog världsmästare på klantighet eller också har jag bara otur. Vi var och åt i onsdags dagen innan jag skulle åka hem. När jag betalade tog servitören för lite pengar från kortet och var tvungen att dra det en gång till. Efter det fick jag kvittot snyggt och prydligt ihop vikt. Det såg ut som korten låg innanför det vikta kvittona och jag satte ned dem i fickan. När jag kommer hem så är det inga kort där. Är det inte typiskt!? När jag inte är lite misstänksam och kollar det jag fick av servitören då går det fan åt helvete direkt. Stress, stress, ringer till vår skjus och frågar om korten ligger i bilen men nej. Väcker upp farsan och han får köra mig tillbaka till krogen. Dem hittar inga kort och han som serverade mig har gått hem. Nåja, sne åker jag hem samt spärrar kör och kontokort. Dagen efter har dem fortfarande inte hittat korten. In till polisen och göra en förlustanmälan av leg "och ta med kopia för annars får du inte komma ombord på planet" säger flygbolaget till mig. Nåja, jag kom ju hem i alla fall och mitt nya bankort kom idag. Ska sticka iväg och ta foton till körkortet imorgon. Då blir det att "snagga" sig lite innan. Apropå slarv eller otur: Jag har precis tappat bort mitt andra par solglasögon för i år *morr*!

 

Anna och jag har tagit vara på den lilla sol som varit och haft lugnt och skönt. Jobbångesten kom först på måndag morgon när jag klev in på jobbet. Fan, 3 veckor är för liten sammanhängande semester. Men, men, turkland i september med Anna och kids ser jag verkligen fram i mot. Då ska det solas, badas, ätas och drickas gott.

Efter jobbet åkte jag och solade idag. När jag kommer hem ser jag att min kära partner städat och gjort så fint trots att det var så bra väder. Ett sånt underbart väder vi haft alldeles för lite av. Det hade inte jag kommit på tanken att göra. Du är bäst Anna...


Kommentarer
Postat av: Pierre

Har faktisk oxå en sådan go dam här hemma.
Hon städar och fejar hela tiden.
Trist med korten.
Hoppas ingen har hunnit snylta några pengar för dig

2007-08-08 @ 21:53:13
URL: http://Zalt.blogg.se
Postat av: hastvattuman

Ja, dem är underbara när dem visar sin goda sida. Finns en arg med men den kommer inte fram så ofta- tur det:o)
Jag klarade mig från snyltning.

2007-08-11 @ 10:25:26
Postat av: Pierre

Här kan den dyka upp rätt så ofta faktiskt.
Men man har ju lärt sig att slå dövörat till då....

2007-08-12 @ 08:28:07
URL: http://Zalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0