Ett halvkilo älg T-benstek

Hmm, får skärpa mig när det gäller bloggandet. Jag skriver mer sällan nu för tiden. Helgen har varit skön. I fredags grillade jag ett halvkilos älg t-ben stek och käkade pommes, tsatziki, och vitlökssmör till. Gott var det men det tog tid att grilla en 5cm tjock köttbit. Anna var och festade med några arbetskamrater och vinglade in kanonfull vid 24. Inte hade hon ringt och bett mig möta upp eller tagit taxi heller- AJA-BAJA, det tycker jag man ska göra när man är i det skicket! Finns många som vill att du ska komma hem ordentligt och säkert.

 

Nåja, vi har haft en skön helg och vecka ändå. Gårdagen bestod i en till sammankomst med Annas kamrater. Blev några öl men konstigt nog är jag ganska pigg idag. Brukar inte vara det på den mängden jag drack.

 

Idag har jag rastat Charleane (min studsare) på skjutbanan. Det gick bra på 100 och 200 meter så länge jag hade stöd. Utan stöd i stående skjutning gick det värdelöst. Jag är verkligen kass utan jägarmässigt stöd. I veckan ska jag jaga lite räv. Det är bra att skjuta bort några av dem så rådjuren får vara i fred. Får hoppas på bra väder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0